Ideen oppstår med bakgrunn i en av gründerenes egne erfaringer: Det er mye administrasjon og repeterende oppgaver som hele tiden må følges opp. Vanskelig å delegere.
Starter innsamling av krav til en løsning.
Vurderer det slik at en app på telefonen og en web versjon av systemet er en overkommelig løsning.
2014
Januar
Kravspesifikasjon klar.
Engasjerer utviklere i India gjennom Upwork.com for å utvikle en prototype.
Utviklingen starter. Følges opp tett via Skype.
Finansiering for prototyping klar. Målet er å vise og å demonstrere et MVP.
September
Første versjon av Android app klar.
Første versjon av iOS app klar.
Begge to i respektive App stores.
Oktober
Teamlist AS blir formelt stiftet.
2015
Prosjektet skrider sakte frem.
Nye versjoner av Android- og iOS apps utvikles. Samt webløsningen og administrasjonsløsnignen.
Desember
Beslutter å gjøre et fremstøt. Begynner å se etter rett person til å ta prosjektet videre.
2016
Januar
Personen med de rette egenskapene er funnet. Vedkommende skal fungere som daglig leder, men også gründer og ta konseptet videre.
Samarbeider med NAV.
Februar
Innleder dialog med investorer. ...avventende
Visuelt uttrykk. Engasjerer Upwork igjen for å lage et visuelt uttrykk til Teamlist.
Daglig leder må trekke seg. Dette prosjektet var avhengig av å ha den rette personen i rollen. Med de rette personlige egenskapene, som kunne drive prosjektet fremover i ukjent terreng.
Vi fant denne personen gjennom NAV systemet, men NAV gir og NAV tar...
Som kjent handler Start-ups mye om å sette sammen det rette teamet. Vi var on-track, men nå måtte vi begynne på nytt.
Mai
Samtaler med investorer og evaluering forretnignsplan og markedsanalyse.
August
Besluttet å avvikle Teamlist AS
Det kritiske punktet var nok når vi mistet vår superhelt.